08 juni 2007

Vardagsexcess


I går valde jag först bort att betala en räkning till förmån för ett par liksom serietecknade leopardpumps som Moonbeam McSwine och Daisy Mae Yokum skulle dödat för om de brytt sig om att ha skor på fötterna. Sedan valde jag mellan två konservburkar i skafferiet - en med böngroddar och en med svarta bönor - och tog båda. Bad T göra sina välrenommerade currygula superpotatisklyftor i ugnen samt fixa en häxa av kryddor, såser och oljor i en panna som jag fick fräsa en finhackad blandning av grön chili, röd lök, morötter och gurka (jag älskar het gurka) i, för att på slutet vispa ner bönorna och groddarna och ett ägg (lite koreanskt va?) och toppa med rostad lök.
Jag hade samma leopardklänning som dagen innan fast med ett flätat skärp i rosa och silver med långa silversvansar, rosa läppstift och rosa tånaglar i ljusbruna högklackade lädersandaletter.

Inga kommentarer: