07 juli 2007

Rådjursstek?


Jag var på trädgårdsfest hos två halvitalienska systrar i går. Jag vet inte hur jag kunde glömma bort det. Men det började med fantastiska bruschetta med tomat, olivröra och tonfisksröra till vinbålen, och när det sedan var en buffé uppdukad med pizza med äpple, grönmögelost, rosmarin, honung och en romröra och och ugnsgrillad paprika och lite mer saker så trodde jag att det var det liksom. Och åt mig mätt. Men sedan kom det pasta med hemgjord pesto, sedan potatissallad, tomatsallad, caesarsallad, bönbullar rullade i sesamfrön och så vidare och så vidare. Citronmarängpaj, blåbärspaj, grädde, två sorters småkakor. När det började talas om vickning var vi som tur var på väg till stan. Med flera av den ena värdinnan inslagna små foliepaket med "matsäck på vägen". Före dess hade hon hängt en jägarjacka över cocktaildressen och åkt i väg i sällskap med två pastellklädda högklackade tjejer (en gravid = chaufför) och en hugad trettonåring för att inspektera ett rådjur som körts på ute på ägorna. Festens två vegetarianer skrek "Flå! Grilla!" och sedan frossades det i historier om påkörda grävlingar. En härlig kväll.
Jag hade en härlig jeansoutfit - min stentvättade byxkjol med spets- och mönsterbårder nertill och som hög midja, min snötvättade korsett, ett stort guldhalsband, guldkofta och guldormskinnskor.

Inga kommentarer: