25 december 2007

Christmas crazy


Trots att julaftonsfirandet var väldigt behagligt - vi läste högt, bland annat om de tidiga kvinnliga porträttfotograferna i Sverige, kollade på gamla bilder på mormor, vilade, släckte ljusmanschetterna som började brinna, läste upp mammas julkort från alla vänner och skvallrade, ångkokade potatis, rödbetor, brysselkål och morötter till sill, persiljemarinerad avokado och hembakat rågbröd med två sorters ost (och naturligtvis Ranelidsnacksen, parmesanfyllda dadlar) - trots det så blev jag ändå en galen kvinna när jag kom hem: jag började klippa av mig håret! Jag har haft Lilla My-knuten aka modebollen på huvudet i typ ett år nu och kände mig plötsligt nödd och tvungen att ge världen en julklapp i form av en ny frisyr. Så jag klippte lugg. Men jag ser inte alls ut som en blandning av Courtney Love och Chloë Sevigny utan som Neil i The young ones skulle se ut om han klippte lugg. Och hade på sig en julgranskulerödblank knytblus, svart brett skinnskärp med åttiotalsflärpknäppe och ballongkjol i två lager varav ett är svart spets med guldmönster.

Inga kommentarer: