06 september 2009

Skål och skal


Här pekar Moa på den kräfta hon skulle börja med. T hade gjort en dillkraftig kräftlag, och ugnsbakat makrillarna vi åt sedan, tillsammans med rosmarin, citron, minisquash och purjo. Jag och Moa uppfann under tiden en succésallad på äppelskivor med rapsolje- och äppelvinägerstekt strimlad vitkål och hemrostade jordnötter, samt gjorde en vit fisksås av tahini, citron och dill. Vi fick ost med akvavit och tomatsallad med sommarens sista ruccola och salt flätost också, samt en förevisning av Hannas nya bh-samling.
Jag hade silvergrå ögonskugga och min mjuka blå sommarklänning med små blåbär-i-mjölk-bleka blommor på. Den har jag nu med, och ska lägga mig på sängen i för att lustläsa något tills jag byter om för Gieses Strindberg i Hågelby, sista speltillfället. Söndag!

Inga kommentarer: