21 april 2009

Sweet memories


Det är mycket som är som när jag var liten just nu. Vet inte varför försiktiga vårmorgnar med grus och kall cykel alltid kan skicka mig tillbaka genom årtionden. Och det är så mycket mintgrönt nu. Jag får kittlande känslor av postorderpaket som ska komma, att mamma låtit oss beställa varsitt sommarplagg ur katalogen (nya kläder!). Allt detta smälte samman till en efterrätt, där After eight-flarn fick smälta över inlagda päron i ugnen, med smältande vaniljglass till. Flarnen är mindre nuförtiden, päronen var pyttesmå och inlagda i madeira, glassen laktosfri och allt blev otroligt sött. Men jag var ändå så nöjd. Matlagning by nostalgisk impuls.
Jag hade svarta haremsbyxor, svart krossad velour-topp, stor tunn grå kofta med gympingskärp av flätat silver och rosa, och vita gympaskor.

Inga kommentarer: