01 augusti 2009

Rönninge rock


Ett gäng keps-och-skägg-män brände en rural rock/countrymix till mig en gång som hette Rönninge rock. Jag hittade den i sommar och har därför lagat en hel del mat till The Band och Johnny Cash lite för sakens skull. Detta lagades dock till Lambchop. Ändå rätt så vegetariskt. Och dekorativt - jag satsade på stjärnformen när det gällde både endivesalladen med talleggio och de citronmarinerade rökta laxrullarna med pepparrotskräm. T stekte halloumi som vanligt och jag försökte göra hans chilimarinerade pressgurkevariant, samt ugnsrostade majskolv, potatis, morötter, hela rädisor och lök. Och eftersom jag läst så mycket om bakning på sistone blev det en paj med nektariner, äpplen, honung och pistagenötter också.
Jag fick plats med detta tack vare mycket mjuk mörkblå sjuttiotalsvelour i a-form med holkärm.

Inga kommentarer: