13 mars 2010

Fredagsragg


Vi möttes på kvällskvisten i köket efter olika aktiviteter på stan (finkultur respektive populärkultur), jag vispade ihop raggmunkssmet av potatis, morötter, resterna av broccolisoppan, ägg och grön chili, T fick steka raggmunkarna medan jag kranade upp slattar ur en urkramad vit bib som jag tagit med mig från kontoret (utan kartongen, i en plastpåse, en så kallad bag-in-bag) för att säkra ett sent fredagsglas. Tomater, feta, pumpafrön, mandlar, pesto och pindjur kändes naturligt till.
Jag måste försöka sluta leva i den där stora minihundtandsrutiga kavajen nu men ... hur? Jag kryper in i den med en liten svart kjol och någon t-shirt som jag kanske inte skulle ha på mig annars, och så kan jag ha läppstift, pennor, hårspännen, mobil och anteckningsblock i fickorna på professorsvis.

Inga kommentarer: