30 juni 2010

Sunny city


Jag befinner mig i "sagolika Sunne" och ja, det var lite som en saga i går att ha hela Pizzeria City för sig själv. Vacker kvällshimmel över den tomma uteserveringen, en ensam fågel som fladdrade bort över Ica mot småbåtshamnen, en jättestor vegetariana som jag inte behövde dela med någon.
Ingen som kunde se min fina nya kjol, vagt blomsterorienterad i lågsolsgyllene rosenfärger, till elefantgrått linne och guldplatterasslande svart skinnskärp. Eller det aprikosa läppstiftet som jag har så sällan eftersom jag måste ransonera det sista stiftet av denna sortimentsutgångna färg. (Trots pizzans generösa omfång har jag varit varghungrig i två timmar. Nu är det dags att kolla in gästgiverifrukosten.)

4 kommentarer:

sofia h sa...

Sunne ftw!

Om du & T äter fil kan ni samla streckkoder från filpaket och vinna ett torp i just Sunne.

Miss Rotfrukt sa...

Aj då vad man måste stå ut med för ett torp i Sunne.

sofia h sa...

: )

fast om NÅN skulle kunna göra nåt übergott av 15 liter fil så är det du

Miss Rotfrukt sa...

tror du har för höga tankar om mig och mjölkprodukter. jag funkar bra med ost. men 15 liter fil låter som en MARDRÖM