10 oktober 2010

Supersaturday


"I dag har jag tänkt på de där strömmingarna, gud vad goda de var!" skickade Lotta precis. Och då ska gudarna veta att hon har mycket annat att tänka på. Nu ska jag också tänka på hur goda de var. Jag hackade löken så fint så fint och Lotta rullade in den i strömmingarna så fint så fint tillsammans med tapenade, och sedan hällde jag hela och krossade tomater, olja, vinäger, svartpeppar och soja på och så fick det ugnsbakas medan linssalladen blandades och rödbetorna kokade (för att sedan serveras med fetaost, rosafärgad i kanterna). Värdparet fick sitta och vara snygga eller lägga barn, samt fick två matlådor till i veckan.
Jag hade svart knytblusklänning och brett Barbroskärp på mig.

2 kommentarer:

Ika sa...

Jag åt strömmingen till lunch igår! Fattar inte varför jag inte fick ner den i lördags, var ju skitgod.

Miss Rotfrukt sa...

Dina smaklökar tog sitt förnuft till fånga och bara "skitgoda strömmingar!"