03 november 2010

Pumpapimpad


Alltså risotto. Jag vet inte. Jag tror jag måste sluta ta det när det står där på barmenytavlorna och liksom lockar med åtminstone garanterad mättnad. Inte garanterad tillfredsställelse. Jag menar, jag gillar ris men det ska gärna vara fullkorn och som tillbehör till en mustig indisk gryta eller fiskfestival. Inte ensamt, vitt, som en gröt med smör i och några stackars frön uppepå. Det var toppen att de pimpat den med pumpa men ändå, nästa gång jag är hungrig on the run framför en meny där risotto är det vegetariska alternativet (visst, inget kött men var är grönsakerna?) ska jag tänka ett varv till.
Jag hade lång figursydd Marimekkodamkavaj i smårutigt ylle, vitt linne, svart kort sammetskjol och hög hårknut. Redo att gå vidare mot Dramaten. Hanna också, i skotskrutig kjol och dito basker.

Inga kommentarer: