19 december 2006

Fika med mamma


Det här är en monstermacka som jag råkade beställa i går. Det var grillad haloumi, keso, majs och en vinbladsdolme som staplats på en jättejättetjock ciabatta. Ingredienserna var bra liksom men brödet tog kål på mig. Petade av allt pålägg och åt det som en sallad i stället. Mamma fick inte heller i sig sin så hon fick en låda att ta med den i.
Jag hade leopardkjolen igen (när jag väl börjar med den är det svårt att sluta) och en vit collegetröja med gammalt mintgrönt och hallonrött Adidastryck på. Svarta stövlar och rött läppstift.

3 kommentarer:

Laxask sa...

Jag vill också ha en sådan där stor macka, även om jag inte orkar äta upp den. Var fanns den och i vilken stad?

Miss Rotfrukt sa...

det var på ett kafé som jag inte vet vad det heter men som ligger vid busshållplatsen före västerbron på långholmsgatan. i stockholm. men varken stället eller mackan är värda att åka till stockholm för om du inte bor här. gör den själv hemma.

Miss Rotfrukt sa...

valnötter och balsamvinäger också. och ganska mycket sallad av blandade sorter.