16 december 2006

Frukt i maten-middagen


En kanske två år lång väntan är över. Jag har äntligen fått övertyga Sara och Nille om att frukt är en underbar ingrediens i mat. Genom att komma hem till dem med matkassar och en assistent, och göra live matlagnings-tv i deras kök (det var till exempel apelsinsallad med balsamvinäger, vitlök och basilika, linssallad med aprikoser och getost, och ugnsgrillade rotfrukter) så har jag nu lyckats: de är omvända.
Eftersom jag inte visste om de skulle bli arga hade jag för säkerhets skull en insmickrande underhållande Holly Hobbie-klänning i blått och vitt på mig. Men allt gick som sagt bra. Sara bjöd till och med på hembakat.

1 kommentar:

Anonym sa...

Aaaargh det var så gott. Jag kommer att stalka dig med den där pajkniven tills du kommer tillbaka och lagar linser med aprikos igen.
/Besatt