18 mars 2007

Fröken Rotfrukt firar födelsedag


Jag älskar att fylla år, jag älskar roliga överraskningar och jag älskar löjrom till frukost. Jag älskar också att ha kalas. Jag älskar alla mina vänner som kom i går (och de som inte kunde komma också) och deras barn och mina föräldrar (jag är lite inspirerad av Dolly) och Flickan på gaffeln som hade lagat en fantastisk buffé med vegoknyten, rucolasallad, bönsallad, ostkräm, grönröd olivröra och mjäll potatisgratäng med jordärtskocka i (som jag älskar).
Jag hade en axelvaddad draperad Dynastyklänning i bisarrt bubbeltyg, svart med massa storstadsnattpixliga färgblubbor i guld och rosa, chockrosa strumpbyxor, svarta mockapumps och mer och mer smycken allteftersom kvällen led.
Jag älskar också att bli hemligt enleverad - till exempel till hörnrum med panoramautsikt över motorvägen, Globen, Tanto etc - när jag tror att jag bara ska åka hem.

Inga kommentarer: