19 mars 2007

Indieindiskt


Jag ville ju bara åka tillbaka till mitt regnmilda hotellrum när jag jobbat klart i går. Men det var kul att åka hem och laga mat i en blomsteraffär också (tack!). Indiern i kvarteret fick därför stryka på foten: för se här var det hemlagad palak panir/dal - röd chili, gul lök, massa currypasta och olja, tomathack, spenat, röda linser, morotsstrimlor och grönsaksbuljong med haloumi som subsitut för indisk ost (bra tips Angela) - toppad med koriander och med basmatiris till, svartprickigt av lökfrön.
Jag lagade mat iförd svarta Patrik Söderstam-byxor och en urringad svart tröja med en bil på (som jag är trött på så jag har den oftast utochinvänd) och en ceriserosa liten sjal med svarta prickar. När jag tänker på saken borde jag haft rockabillyfrippa, men det var bara en vaknat-på-en-plats-utan-borste-knut.

Inga kommentarer: