14 december 2008

Tre bönor på vift


Jag, Samira och Astrid skulle åka på långhelg på landet men det krympte till en lördag i stan. Vi började med att luciafika på Tre bönor. Ingen av dem såg att jag hade klippt lugg, jag fick säga det själv. Sedan gick vi förbi Winjas och kollade ostar innan vi gick hem till mig och mixade bananer, päron och hjortron och blandade med rosa mousserande. Jag klippte Samira, vi såg en usel film av Paul Auster, klädde upp oss i min garderob och åkte iväg för att äta pilgrimsmusslor, räkbollar, sommarrullar och sötpotatisdumplings. Sedan kom Chippendales. Närå.
Jag hade grön-, vit- och gulrandig paljettklänning som jag sytt fast en ananas på, Samira hade lila tajts, discoprickig Ida Sjöstedt-klänning och svart bolero, och Astrid hade svart- och guldglittrig festjacka med jätteaxelvaddar.

Inga kommentarer: