07 september 2009

Postdramatiskt gästabud


Vi blev upphämtade, enleverade och placerade framför potatis- och grönsaksfylld squash (jag hällde min Gotlandspresent kajpolja på före gratineringen), grönsallad med basilika, koriander och rostade cashewnötter, lax snabbsotad i hemlig kryddblandning, rödbetor ugnsbakade på saltbädd och täckta med getost. Och säkert en massa annat som jag har glömt. Jo, en improviserad fruktsallad med riven vit choklad och sauterne.
Sedan fick vi promenera jättesnabbt för att hinna med tåget så jag fick skavsår på lilltårna av mina bruna pumps, och var glad att jag hade leopardsammetstajts under den sladdriga svarta trikåensemblen. Skavsår hade jag även intressant nog på ena fingret, uppenbarligen efter att ha klappat händerna hängivet i mycket stora silverringar med mycket stora stenar.

Inga kommentarer: