19 september 2009

Tjejmiddag II


"Kommer han också?" frågade servitören på indiern. Men jag svarade nej, och att vi skulle ha en karaff rödvin. "Ja, jag tänkte att jag inte skulle ta fram ölen i dag", svarade han och hämtade spenat- och ostgrytan och linsgrytan till mig och Lotta.
Hon hade haft sin farfars keps hela dagen, och kört ett piano till sin lägenhet, men hade nu bara hans pullover. Över en poloklänning i elefantblått. Lustigt eftersom jag och Samira hade spanat på polons (och ryggsäckens) återkomst tidigare på dagen. Föranlett av att jag hade hämtat ett paket på posten med presenter från mig själv innehållande en tajt halvpolo i leopard med ett helt djur klättrandes fram över axeln, en brun kort mockajacka i avslappnat powerkvinnlig modell och ett par svarta nittiotalsklackar med platå. Till detta hade jag svart krossad sammet-kjol.

Inga kommentarer: