02 oktober 2009

Barmeny


Hemmabaren serverade rotfruktschips och hummus. Här är morötterna, potatisen, polkabetorna, palsternackorna, rotsellerin före och efter ugnsbehandling.
Jag hade min både eleganta och pösigt lekvänliga svarta velourklänning med fickor, avslappnad polo, och v-formad banddekoration fram.
Fick ett roligt mms från pappa häromdagen där han undrade om jag kom ihåg "eller har det selektiva minnet raderat känslan? Kroppkakor med öppnat lock som man häller smält smör i. Lingon och lite extra stekt fläsk". Ja, jag kommer ihåg, jag vet PRECIS känslan. Det känns onsdagskväll, bara pappa och jag (mamma och syrran borta på något), kvalitetstid och matnjutning. T brukar skratta åt att min favoriträtt när jag var liten var råbiff. Jag åt också bruna bönor med bacon med stor aptit, samt hade en teori om att korv var bra för magen. Det var då det.

Inga kommentarer: