19 december 2009

Ba ba ba ... Barcelona!


Jag kan inte räkna upp alla läckerheter vi hittade i det vegetariska tapasståndet på matmarknaden nära oss. Men fint var det. Och jag kan berätta vad jag tyckte bäst om på MACBA: en fin film om när Gordon Matta-Clark sågade itu ett hus och den fina utställningen om John Cage.
Jag får ju alltid en konstig stil utomlands; omständigheterna styr valen, som är starkt begränsade (snabbpackat handbagage). I går var jag bekväm och lager-på-lager-praktisk med en touch av excentrisk bildlärare. Vita gympaskor, lång lilablommig kjol, leopardkofta, smått grårutig kavaj och dito rock. Rosa läppstift, röda glasögon. Vädret är höstfriskt, klart och soligt. Det tog fram avslappningen och den senaste tidens trötthet hos oss, och när vi sedan skulle vila lite på kvällen före utgång så somnade vi för natten. En natt som nog ligger med på min topp tio över skön sömn. Aah. God morgon, nu blir det frukost!

Inga kommentarer: