01 december 2009

Nedräkningen har börjat


Pratade just med mamma som också var nöjd med den galna lokatten och dess medföljande vers i lucka nummer ett (självklart har vi samma kalender). Till öppnandet serverades morots- och linssoppa med mycket citron.
Jag har tvättat håret. Var tvungen att ta en dusch för jag skämdes så mycket över att ha missat en inbokad grej för att jag inte hann med tåget. Så jag har sörplat soppa och öppnat lucka i vått hår, iförd ett rosa linne och en kjol med lila och grönt lite suggestivt blommönster. Den här dagen har varit konstig.

2 kommentarer:

Anna sa...

ICA-kalendern är den bästa av julkalendrar. Men dagens rim höll liksom inte riktigt måttet.

F ö är du jädrigt ball. Lite så att jag önskar att du vore min storasyster.

Miss Rotfrukt sa...

haha, jag älskar just sådana rim (har inte öppnat dagens lucka än så skvallra inte om den). och komplimanger, tack va snällt sagt!