26 juli 2010

Hemma och vänt


Favoritkänsla: veta att jag bara behöver titta in i lägenheten och kanske lämna något och plocka upp något annat och strax vara på resande fot igen. Eventuellt "sova över" beroende på tidsplaneringen men då endast som en tillfällig logistiklösning i sommarresandet. Alltså befinner jag mig nu redan på nästa stopp, Twin Peaks vid Uttran. T plockade upp Emil, som egentligen var på väg till Berlin men just nu har börjat fundera på Motala, och en jättestor aubergine. Den senare fyllde han med olika ostar och tapenader, medan jag gjorde chipsskivor av en lagom stor kålrot. Det hela blev ugnsgrillat och ackompanjerat av en dillrik pumpafrö-, tomat- och gurksallad och rårisrisotto med shitakesvamp, vitt vin och smör.
Jag har blå lång trikåklänning.

Inga kommentarer: