19 september 2010

Röstat och rört


Jag som redan har förhandsröstat för att slippa åka in till min vallokal i dag har ändå hängt med T till hans (soligt, stolt, vind i håret och högtidlig stämning, jag älskar att rösta och har fällt några tårar över både detta och "kärleken till människan", en ny grej jag har) sedan har vi städat så det skiner överallt och slutligen rört ihop diverse saker. Feta med keso, som underlag till grillad paprika på rostat basjabröd. Hummus. Paprika- och tomatkräm som underlag för laxen på rågbröd. Rotfrukter av alla slag med linser, till en proggsoppa. Och så har vi gjort potatis- och sillbakelser och lagt upp vinbladsdolmar och Lottas rödgröna inlagda tomater. Nu kan vakgästerna komma.
Jag har rosarödgrönlila blommig klänning, rött skärp, gröna strumpbyxor och röda skor.

Inga kommentarer: