01 juni 2006

Citylunch


Åt veggie bibimbap med Samira och Angela i dag. Kimchi, friterad tofu (med läskig kycklingstruktur), platta fyrkantiga små omelettbitar, groddar, ris och den goda röda bibimsåsen. När jag kom fram satt de med varsin öl vid ett bord i solen. Ah, som i Berlin, tänkte jag och beställde en jag med, bara för att fatta senare att de nog drack lättöl. De är ju mammor. Jag å andra sidan gick precis av barnvaktsskiftet - hade promenerat genom stan med Saïd i en vagn, ansträngt mig att balansera bra och fantiserat om att möta gamla bekanta. Insåg när jag passerade lyxaffärerna att anledningen till att jag förvånat kände mig lite mindre misfit där i krokarna endast var att jag sköt en korrekt lyxaccessoar framför mig.
Försökte matcha den med en fräscha mamman-stil i blå jeans, vita sommarskor, vit t-shirt med rosa blad (kan misstas för läppstiftsmunnar), citronvaniljgul puffig vindjacka med frottéfoder, ljusgrå handväska och sist men inte minst konsumkasse. Sparsmakat med läppstift.

Inga kommentarer: