03 juni 2006

Köttigt


Alltså jag är så trött på kött. Även om jag åt kött skulle jag väl inte alltid vilja att maten jag fick in var tillagad ur ett strikt superhetero köttperspektiv? Jämt? Och eftersom jag ju inte gör det så vill jag verkligen inte det. Om man på sin meny har en enda vegorätt, som så klart verkar astrist för att det är som en kötträtt utan köttet, och tre fiskrätter så är det väl korkat att två av dem är inlindade i bacon och skinka och den tredje är en otroligt köttigt tillagad biffig tonfiskkotlett? Som dessutom är rosa för att den är så rare (se bilden). Varför lagade jag inte middag själv hemma? Jo, för att jag ville träffa Anna som var hemma en snutt från Hongkong. Och det var ju ljuvligt.
Jag hade klätt upp mig i samma gulvitrutiga blus som på dagen men med en vit plisserad Martin Bergström-kjol (mycket smart eftersom jag träffade honom senare på kvällen), vitt skärp med guldstrassspänne, vita pärlrosetter i öronen, vit pärldruvklase som brosch och vita sandaletter.

1 kommentar:

ärtan sa...

ja det där att hålla på och linda in fisk i bacon är ett otyg.