19 oktober 2006

På rymmen


Astrid rövade bort mig till Myrorna på lunchen och efteråt bjöd hon på macka (med philadelphiaost, tomat, sallad, groddar och annat i ett ljuvligt fallosoformligt bröd) och kaffe på det där lilla bageriet på Valhallavägen. Det var lite snygg sitcom, jag vet inte vilken sitcom, men en polare till Astrid dök upp med barnvagn och hund och köpte bröd och drog några skämt om att han var barnledig lattefarsa, och en perfekt målad transa i rött med en blårykande cigg i den elegant böjda handen skred förbi utanför fönstret i duggregnet.
Jag har vit klänning med minimala tulpaner i olika färger, svart rosett i halsen, svarta strumpor och nu har jag bytt de vinröda mockapumpsen mot ett par svarta tantskor jag snappade åt mig på Myrorna. Lite lackkänsla, perforerade sömmar, rund tå och breda klackar - skor som en liten damtant promenerar till kyrkan i på söndagen.

Inga kommentarer: