09 april 2007

Mysigt på kontoret


När man jobbar helg är det viktigt att göra det lite trevligt i pauserna. Angela hade en snygg silverjumper på sig, Samira hade med sig mustig fiskgryta och jag hade med lite rester till en sallad med rostade cashewnötter på: kall potatis, dill, rödlök, kokt ägg. Fast jag känner att det här med ägg börjar stå mig upp i halsen nu. Jag har ett ambibalent förhållande till ägg redan som det är, ibland är det det äckligaste jag kan komma på att äta (men ibland det godaste), och under påsken blir det total överdosering. I dag är sista äggdagen, ska på äggapickning hos mamma. Och eftersom jag förlorade en sen äggduell på påskaftonsfesten i förrgår är mitt självförtroende i botten när det kommer till det. Hoppas jag får ett superägg.
Hur som helst, när jag lagade och åt den där lunchen i går hade jag stentvättade skipants under en lång pistagegrön damtröja med färgglatt paljetterade grönsaker på. Det ser lite ut som ett barn har gjort den, och under varje grönsak har dess namn broderats dit felstavat. Till detta svarta träörhängen med målat rutmönster i rosa, guld och grönt.

Inga kommentarer: