18 april 2007

Riktig mat


Just när jag insåg att jag hade en kväll att göra ingenting på ramlade det ner två otippade konsertbiljetter från himlen. Oväntade gratis äventyr är det bästa! Och kräver en grundlig måltid: risotto med en ensam men fin sparris, västerbotten, nästan för rikligt med murklor och en Staropramen. Folk som känner mig vet att det är special occasion när jag dricker öl men även servitrisen plirade på mig som om hon trodde att jag drev med henne. Det var dock helt rätt förberedelse för den svenneexplosion i glitter-opera gloves som väntade på Globen.
Jag var lite för tantig i vinröda mockapumps, svart plisserad kjol, lila japansk knytblus (med världens smalaste knytband) med röda små grejer på och knappar som sitter liksom två och två. Min nyfyndade vita loppisskinnjacka, midjekort med pingvinärmar, passade i och för sig fint in i queerglammet, likaså Martin Bergström-sjalen som nu har haft release och inte längre är hemlig. Apropå den och apropå bögar, så var det en främmande kille som liksom tittade med menande blickar på mig häromdagen och jag tyckte det var konstigt med tanke på hans sexuella läggning, som var mycket uppenbar, tills jag insåg att han ville att vi skulle nicka och bonda över att vi hade samma sjal. Han hade fått den av en stylist.

Inga kommentarer: