29 april 2007

Rulla hatt


Här satt jag vid ett stort matsalsbord i det gröna och blåa rummet i en väldekorerad och rumsvis färgkoordinerad jättevilla med den lille havfrue-fontän och vackert grönalgig sjuttiotalspool, och åt min egen linsröra tillsammans med squashgryta, bulgur med timjanfräst gul lök, schalottenlök, och tre färgers paprika samt en sås av turkisk yoghurt med citron, dijonsenap, persilja, peppar och olivolja.
Jag hade en cocktailklänning som är hysteriskt smalrandig i rött, gult och massa andra färger, med draperingar, puffärmar och volanger plus en fastsydd ros i samma tyg. Och en hatt från husets hatthylla, vit med tyll och lila blomma. Men det var för svårt att äta i hatt. Sedan blev det vin, kvinnor och sång.

7 kommentarer:

Finare Vinare sa...

Bästa Fröken Rotfrukt!

Vad ska man göra om man står med en kastrull grymt överkokta linser? Linsbiffar?
Hur gör man? Detaljerat recept gärna!

/Fröken

P.S Din linsgryta var fantastisk!

Miss Rotfrukt sa...

ja linsbiffar! blanda i lite ägg och ströbröd och forma biffar. kanske klippa persilja i också? och doppa i sesamfrön eller nåt annat fint innan du steker.
eller så mixar du alltihop med buljong och gör en linssoppa? eller gör en pastasås av det med massa krossade tomater.
fast när jag tänker på saken brukar jag alltid överkoka linserna när jag gör linsgryta.

Miss Rotfrukt sa...

man kan säkert ha linser i degen när man bakar bröd också. eller gör en linspaj! blanda i fetaost och timjan och lite ägg och ha det som fyllning i en pajform!

Miss Rotfrukt sa...

blir det något över kan du mixa det med olivolja och citron och pressad vitlök = linshummus

Finare Vinare sa...

Fröken tackar och niger (för nu är det vår).

Finare Vinare sa...

Wow! Nu har jag följt Fröken Rotfrukts tips och bjudit stora som små på linsoppa; morot, potatis, lök, vitlök, spenat, gröna linser och buljong, samt linshummus (som ovan). Mumsfilibabba! W åt tre portioner.

/Fr.

Anonym sa...

Shit vad många recept på liten yta.
/Sarat