29 oktober 2007

Klassiska hits


Det här kan jag alltid äta:
Mjuk, ljusgul och het linsröra (röda linser, rapsolja, gul lök, röd thaicurry, ostronsås, fisksås, sweet chili, svartpeppar) till ris som innan det kokas frästs i olja med vitlöksklyftor, koriander, lökfrön, spiskummin och fänkål.
Ni kan tänka att jag har samma förhållande till min egen linsröra som folk som bor vid foten av ett högt berg eller vid randen av ett stort hav har till berget respektive havet. De kan titta på det varje dag och det är visserligen alltid samma berg/hav liksom, men det skiftar alltid lite grann, i oändliga variationer, precis så mycket att de inte tröttnar utan bara tycker det är fantastiskt. Det där hittade jag på själv nu.
Jag strösslade även hela naturella jordnötter över, de är lite söta och lite råa och bittra liksom, och lagade för övrigt maten i svarta tajts, pärlvit underklänning och elefantblå t-shirt.

Och så äntligen ett nytt avsnitt i matlagningsprogrammet:

Inga kommentarer: