05 oktober 2007

Äta ute


Av olika anledningar som jag inte hinner uppehålla mig vid hade jag råkat samla på mig två jättelyxiga matlådor i går (mangosallad- och endiverester + delikatesstallrik med tapenade och matvete), så jag letade upp Astrid som satt på en mur i kvällssolen och bjöd på middag i det fria.
Och nu ett personligt meddelande: du svennebanan som körde en blå skåpbil med en likadan polare bredvid på Hornsgatan vid femsnåret i går och betedde dig som ett arsle - har du aldrig kört bil i stan eller? Har du aldrig sett en cyklist? Ta dina aggressioner någon annanstans, jag är inte din projektionsyta. Hälsningar från tjejen i grön plisserad klänning, rött resårskärp, röda örhängen och pumps, samt svart skinnjacka, som du inte ville låta cykla på samma gata som du. Bilister och köttätare - ni är ett jävla pack. Likaså fotgängare som går i cykelbanan, cyklister som inte kan peka när de ska svänga, eller inte stannar för rött samt sist men inte minst cyklister som cyklar i slowmotion men inte släpper förbi folk bakom.

1 kommentar:

ärtan sa...

heja! vi cykelfantaster måste hålla ihop.