18 mars 2008

Chips som chips


Jag var inte så hungrig för jag hade varit mer koncentrerad på att öppna presenter och dricka vitt vin men tyckte att det lät så gott med mandelpotatisklyftor så jag tog in en fish & chips. Bara det att det verkligen var chips, alltså som om de hällt upp lite ur en lantchipspåse på tallriken. Och fisken var inte kul heller. Det är min andra dåliga fish & chips-upplevelse på alldeles för kort tid. Men den här var som om en ordvitsare stod där ute i köket och skickade in en specialtillverkad halv kopp som det stod "Du sa en halv kopp kaffe" på. (Jag har en sådan själv och älskar den i och för sig.) Tur att jag fick potatisklyftor av de som satt omkring mig, och att det var min födelsedag och att jag hade min paljetter på paljetter-blus i vitt och olika glada pasteller och mönster som ser ut som blommor och stiliserade medlemmar ur familjen Simpsons. Den kan man aldrig ha tråkigt i. Till stentvättad jeanskjol.

Inga kommentarer: