30 mars 2008

Grattis Samira


Tofun var storporig och brödig och såsen var lite slemmig men god, och broccoli gör mig alltid glad nuförtiden. Dessutom fick jag sitta bredvid födelsedagsbarnet.
I går var jag på kulturjournalist/bögfest i Midsommarkransen (i leopard/zebra-klänning med sammetsboleron och svarta sandaletter) och gjorde en ny upptäckt: man kan gå på fest fastän man är jättetrött och lite putt, man måste inte aktivt mingla utan det går att stå i ett hörn så blir man till slut uppvaktad. I dag fick jag vara ännu slappare, bredvid värdinnan, i en klänning med åttiotalsfluffig överdel i svart och blommigt glitterrött/glittercerise, med rosett och svarta volanger nertill. Eftersom vi var på en kinarestaurang hade jag slagit in Samiras gröna presentbyxor i kinesiskt tunt papper i rött och guld.

Inga kommentarer: