23 november 2009

För mjukisar


Jag började med en grupp små brysselkålhuvuden, putsade dem och lät dem sjuda i en kastrull med olja, granatäppelvinäger, salt, ramslök och en skvätt vatten. Så kände jag för nätta små morotsslantar och stekte dem med fänkål och gul lök i pressad citron och olja, och strödde jordnötter och sumak på. Sedan kom T i gång och gjorde en sallad på körsbärstomater och feta, och stekte rårakor.
Eftersom jag har börjat testa det här med myskläder (häromdagen satt jag och fikade mitt i stan i rosa velourmjukisbrallor) inhandlade jag alltsammans i centrum iförd lila mjukistajts och grå collegetröja, och av samma anledning åt jag upp det iförd detsamma.

2 kommentarer:

ärtan sa...

Once you go mysbralla you don´t go back! Från en som vet.

Miss Rotfrukt sa...

ånej, så lätt tar den mig inte