11 november 2009

Rullar som rular


Någon frågade var man äter färska vietnamesiska vårrullar och de jag åt då var på Xe Om, men jag undrar om inte de på Nem Nem Quan är lite bättre, eller är det tvärtom? Ett tag var de underbara på Saigon Bar men när jag var där sist (mycket länge sedan) var det ny ägare, indraget alkoholtillstånd och trista rullar. Vet inte hur det står till nu, eller om det finns kvar. Hur som helst, de bästa jag vet nu får man på Noodle House. Men så älskar jag också Noodle House. Igår åt jag en gryta med gigantiska pilgrimsmusslor som fick servitrisen att fnissa av upphetsning ("de är stora som ananasringar"), med svart bönsås och mycket koriander.
Jag hade en svart liten silkeskofta knäppt upp i halsen och en vid storblommig volangkjol som gungar skönt när man går.

Inga kommentarer: