22 november 2009

Rätt rätt?


Är det så att vi måste svara pasta på frågan om vilken som är höstens rätt i vårt kök? Nej, det kan inte vara så. Men ja, vi har ätit spagetti med vitlöksstinn tomatsås ovanligt mycket. Ursäkten, förutom att både jag och T är jävligt bra på tomatsåser, är som vanligt när det kommer till ursäkter att vi har jobbat galet mycket. Pastan är ju som bekant snabb. Och när jag kom hem från queerteater i förorten krävde jag snabba kolhydrater och det snabbt.
Eftersom det var så fint väder när jag vaknade (och eftersom jag var lite inne på rosor) så hade jag en vit kort puffärmsklänning med rosa rosor och gröna blad, till grå fiskbensmönstrade strumpbyxor och svarta kängor. Vid ett tillfälle under dagen gick jag omkring med fuskpäls ovanpå och ett kassaskrin under armen, det kändes som en oväntad dagens outfit.

Inga kommentarer: