21 april 2010

Sjuk/sjötunga


Jag har fått en sjukdom. Den gör att jag måste beskriva allt nytt jag börjar med som att det är en sjukdom. Det är min kollega Mikaela som har smittat mig. Till exempel har jag fått en sjukdom som gör att jag bara ser föreställningar som är 50 minuter långa just nu. Och en som gör att jag inte kan jobba sent på kvällarna längre. Och så har jag en sedan två dagar, som jag nästan undrar om det är en riktig sjukdom, som gör att jag är hungrig hela tiden. Alltså, jag är ofta hungrig och tycker att det är härligt för då får jag äta, men det här är något nytt: jag är hungrig HELA TIDEN. När jag vaknar, när jag äter frukost, fram till lunch, när jag har ätit lunch och så vidare hela dagen. Så den här matlådan med gårdagens sjötunga på extrapris från matsalen var liksom en droppe i havet till lunch. Ät mer fett, så blir du mätt, sa Ville, men det är ju inget jag brukar snåla på.
En annan sjukdom, som tydligen går nu, är att jag inte kan få till en klimatkompetent kostym. I dag har jag vinterjacka (militärparka) men vårskor (svarta platå med massa remmar). Däremellan svart långkjol, vitt underlinne och grå storkavaj.

Inga kommentarer: