12 augusti 2006

Grattis Ola


Vad hände med tzay? Den enda låtsasköttprodukten som jag diggat fanns ett tag överallt, men nu måste man visst sätta sig på Saltsjöbanan för att få ett sjyst spett. (Ryktas om protestlista mot några förbudsintresserade grannar som vill slippa restaurangbesökare i sitt fintysta område, men jag hittar den inte.) Under låg i alla fall majsplättar med underbara mängder ingefära i - gissa om jag ska sno idén - och efteråt kom det in en chokladkaka att döda för (antagligen den som Jerri menar när hon säger att hon är "fuktig som en kladdkaka") med röda vinbär och hallon. Hur arkitekterna i närheten kan störas av detta fräschbohemiska trädgårdsställe mer än av FF-i-villan-ungdomsrejven bredvid övergår mitt förstånd.
När jag köpte ungdomliga skivor till födelsedagsbarnet (35) råkade jag även plocka upp en loppisblus det stod mitt namn på (hemsydd puffärms i påfågelsinspirerat leopardtyg med guldknappar och påsydd brungul halsringningsspets) som jag hade till den eviga Yippeejeanskjolen, Åsas kontorsskärp i glittrig leopard och vita sandaletter.

1 kommentar:

Miss Rotfrukt sa...

jaha nu säger åsa att det finns tzay typ överallt, café pladder i vinterviken, på malaysia på luntmakargatan och på chutney. och på boule o berså hade de det förra året kom jag på.