24 augusti 2006

Höst


Precis som råkosttallriken är nu kulturpausmenyn tillbaka. Men det räckte inte, så när jag kom hem blandade jag ner samma sorts gnocchi som häromdagen (rabatt på två paket) i olivoljefräst fänkål, orange paprika och tomatklyftor med citron och rosépeppar.
Jag hade vid exotiskt blommönstrad (brun, svart, cerise) bomullskjol med stora fickor, brunt smalt läderskärp och vit Heidipufftopp som jag inte spillde på. I dag däremot har jag just ätit lunch med mitt gudbarn - som kräktes på mig. Och min svarta puffärmsblus. Baby, you treat me like shit.

2 kommentarer:

Anonym sa...

ÅH vilken fantastisk inspirerande blogg! Just när jag hade tappat all matfantasi. Själv gift med en kock och det är ingen brist på lyxmat. men vardagsvego, som han inte äter men jag vill ha och får laga till själv mitt i bråttomlivet. Här ska jag botanisera från och med nu! Hejarop och varma hälsningar,

Miss Rotfrukt sa...

trevligt /R