13 september 2006

Att bli frisk är ett heltidsjobb


Förutom denna olivoljestekta råraka med borlottibönor, curry, paprikapulver, chilisås, Mama Africa, klippta citrongräsblad och kimchi bestod min gårdag av sömn, inhalationsånga, oral lösning nervispad i söderblanding med citron och honung, sugtabletter, beska droppar, vitaminpiller, Litkes, Illusionernas bok (signerad upptäckte jag, ändå dammig och oläst, skämdes och började), rockabillyboken och Anna Rosenbergs konstverk av bland annat nerskrivna berättade historier.
Iförd svarta strumpbyxor, vitt linne, svart slängig kravatt och blå filt med vita ränder.
I dag pallade jag inte mer utan friskförklarade mig och trodde för en förvirrad sekund när jag cyklade mellan jobb 1 och jobb 2 att det blivit vår igen och att jag var pollensnuvig.

Inga kommentarer: