15 september 2006

Indianpasta


Det ligger typ tre paket fullkornspasta i mitt skafferi som man inte vet när de inhandlades och som ligger kvar där varje gång man kollar fastän man är säker på att åtminstone två av dem redan borde vara uppätna. Till skillnad från saker som till exempel olika lyxiga oljor (oliv, sesam, valnöt, jordnöt, pumpafrö) och vinägrar som man köper hela tiden och som ändå alltid tar precis på droppen slut varje gång man lagar mat. Fullkornspasta alltså, med en ratatoille - märkte man att det hade blivit när den var klar (stekpannefrästa skivade vitlöksklyftor, purjostrimlor, grovhackad gul paprika, tomatklyftor, paprikapulver, tabasco, vinäger) - och persiljeklipp och mandlar on top.
Jag var indian (hörde Eg & Alice i huvudet hela dagen) i gulbeige sämskskinnsaktig fejkmockaklänning med bruna fejkläderlöv på axlar och skärp, samt guldbandkanter överallt och zickzackavklippta ärmar. Jag vill ha mer kläder som gör en till en figur i Li'l Abners värld. Mer Moonbeam McSwine och Wolf Gal i vinter.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag älskade Knallhatten & snygga tjejerna när jag var liten. Jag ska släpa hem ett byte med såna kläder till dig. Pipan får du fixa själv.
S

Miss Rotfrukt sa...

jag med (och nu också). tack. visst.