05 september 2006

Linssoppa


Jag skulle gjort den bra mycket bättre och mindre som en buljong men man får tacka och ta emot när det bjuds oväntad grön linssoppa på personalkaféer med dukar med sådana mönster som folk i typ Goda grannar ritar när de ska föreställa textildesigner.
Om jag hade haft rött hår i två tofsar och en penna bakom örat kunde det nästan varit jag som hade den rollen i min leopardkjol och gula storhängiga linne med ett vitt linne under.

(Alldeles nyss killade det till lite i hårfästet och ner på pannan ... och så visade det sig vara en liten myra som kröp ner mot näsan. Hur länge har den suttit på min hjässa och funderat på när den skulle knata ner? Var bara tvungen att berätta det för någon.)

4 kommentarer:

Anonym sa...

När jag var i den åldern jag var när Goda grannar gick på TV minns jag att jag och en kompis från konstnärsfamilj lekte galleri och vernissage, och då målade vi fina tavlor och sen målade vi tavlor som folk på TV skulle kunna köpa in och låtsas att 'konstnärerna' i TV-serier hade målat, gravt inspirerade av de vansinnigt färgrika kluddar som hon som var konstnär i Goda grannar påstods ha målat.

Miss Rotfrukt sa...

fint att ni hade greppat kvalitetsbegreppet redan då

Anonym sa...

Greppat och greppat - vi fick nog en eller annan vink från hennes föräldrar.

Miss Rotfrukt sa...

jag blir sugen på vin när jag tänker på dig. och lite på att åka bil. inte köra.