28 september 2006

Mackor. Igen.


Skulle ju bara ta ett glas och säga grattis till Karin. Men utsikten var så jävla fin i efterjobbetskymningen och alla var så glada så det inte gick att gå. Så sedan blev det en sen vingligt hopvispad tomat-, äpple- och gurksallad med solrosfrön, och mackor med samma sak minus fröna men plus en grund av ketchup/Mama Africa/röd pesto/svartpeppar och gratinerade med ost.
Egentligen hade jag i går en ovanligt sportig ensemble av jeans, gympadojor och Kappacollegetröja men när jag förstod att jag skulle direkt till ett födelsedagskalas lyckades jag gräva fram en rosablommig klänning med puffärm, rynk och skärp i min kontorsgarderob (= en stor pappkasse) samt i farten köpa ett par nya tantlyxigt benvita pumps på vägen. Som jag alltså sedan gjorde varma mackor i. Bra skotest: kalas + nattsmörgåstillverkning. Kan konstatera att de glappar i hälen. När jag shoppar lyxstrumpor snart ska jag även tjacka sådana där små hälgrejer som ska motverka glapp. Vilken hemmafruhöst!

Inga kommentarer: