07 januari 2007

Lördagsgodis


Hur många släktfester har jag ställt in den här jul/nyårsledigheten? Nästa år ska jag tacka nej redan innan eftersom jag med all säkerhet kommer att vara sjuk. Jag förberedde mig för läsning/slumrande i soffan genom att fräsa bulgur med hackad gul lök och curry, och koka allt i buljong. T fräste morotsslanor, sparris, purjo, fänkål och en kinesisk picklad rot i chili, pressad apelsin, skivad vitlök och sedan åt vi det med tillbehör i form av hackad koriander, mera pickles och den dekadenta basvaran rostad lök från plastburk. Fastän det inte låter så om ingredienserna så blev det liksom en ny smak av allt det här, fråga mig inte hur, men det kändes nytt. Efterrätt: apelsinklyftor och valnötter med hallonvinäger på.
I jättejeans med guldskärp, svart t-shirt med en grönögd hund under stjärnhimmel och beige gubbkofta.

2 kommentarer:

Sally sa...

Hej fröken Rotfrukt. Jag tycker din blogg är så vansinnigt klockren att jag itne kan slita mig ifrån den. Ditt koncept är helt underbart!

Miss Rotfrukt sa...

men va fint, jag kan inte slita mig heller!