04 januari 2007

Sista måltiden?


Preparerad på bästa sätt, förkylningsmedicinerad + all dolled up, snörvlade jag ner till Baguz och ett tjugomannabord av stammisar. I ren förvirring tog jag först tonfisk som jag egentligen är rädd för, men den var smörigt mjuk och inte så köttig, mer som tofu och med god linssallad till, sedan den här platta men fluffiga seabassen med en bönsallad med massor av ingefära, och sist en liten tryffel med apelsintouch. Till det marguerita, chablis, brandy, lynchburg etc med det lyckade resultatet att jag känner mig lite bättre i dag.
Jag hade virat in mina sovrufsdreads i massa löshår i stram men stor hög knut, slunkit i en av mina finaste leopardklänningar, satt svart kravatt om halsen och brett svart skinnskärp i midjan och inte snålat med sminket. Det ska man aldrig göra.

Inga kommentarer: