27 januari 2007

Oj oj oj


Det var en överflödande generös gala jag var på i går. Men det var något med att alla maträtterna var så små - små laxkuber på tandpetare, små små vaktelägg i små små skedar, tunna vårrullar, miniminibruschettas - så att jag inte kunde koncentrera mig på dem riktigt. Champagneflaskorna i jumbostorlek var så mycket lättare att greppa. Och chokladfontänen missade jag helt till min stora sorg. En smart person såg som tur var till att jag kompletterade med en falafeltallrik på vägen hem.
Jag hade min monstermönstrade Escadablusbody (som jag alltid trott var fake men som jag av expertis på plats fick höra är alldeles äkta) med brett rött resårskärp, svart fladdrig tantkjol och turkosa åttiotalsstövlar. Guldfyrverkeriörhängen och guldsilverorm om halsen.

Inga kommentarer: