17 juni 2007

Smålandsrulle 2


Jag vet inte hur många smålandsrullar det blev men här är en till.
Hade scoutkjolen igen, men med svart stickad tröja med silvervolanger och röda stövlar, och efter Fibes, Oh Fibes!, pyttelite Säkert, Lykke Li, Alexander Salzberger, Roky Erickson och The Ark byggde jag på med regncape lagom till Pet Shop Boys och syndafallet. Satt sedan i strumpbyxor, med kläderna på tork i bakluckan, i nattbilen hem till stan. Åh jag älskar stan.
PS. Trots att jag i två dagar vistats på en plats där massa svennar är jättefulla och går runt i stora fula roliga festivalhattar har ingen fallit för frestelsen att säga "schysta meloner" till mig, fastän jag krattat gången för det genom att ha mina melonskiveörhängen i trä på mig. En tjej i toakön sa "feta örhängen" men det är inte riktigt samma sak.

Inga kommentarer: