20 april 2008

Fesk i Farsta


Här var det helgrillad regnbåge med citron-, senaps- och korianderfyllning. Löjromssnitt på finskt knäckebröd. T:s berömda ugnsbakade potatis, upphottad med klyftade majrovor (de krympte jättemycket). Och en sallad med grapefrukt, vårlök, paprika, koriander (kan aldrig vara för mycket), pumpafrön, kokosflingor och hackade paranötter. Vi var på Möjligheternas hus innan. Jag köpte inte ett par svarta sandaletter och T köpte inte en grön cykel för någon annan hann före. Vi är på cykeljakt, jag ser hur han sneglar på alla cyklar man går förbi för att liksom kolla om någon skulle se övergiven ut och behöva tas om hand. Jag vill helst ha tre cyklar på gång samtidigt, utplacerade på olika platser. Nu har jag en, med punka.
Men hur som helst, jag lagade mat i min svarta vitprickiga sidenklänning med spetskrage och en citrongul gubbkofta ovanpå. Den alerta har lagt märke till att T hade svarta strumpor och att det serverades både öl och vin till middagen.

Inga kommentarer: