29 maj 2008

Clarins 460


Många små vägar till mitt hjärta på en gång: endivblad med mögelost, svart quinoa med feta, en okrafruktsmjuk vegogryta och obegränsat med bubbel. Kvällen slutade med en liten plastgrammofon i fotogensken på Landets uteservering.
Jag hade min ljusblå, rutiga dirndlväst över vit puffblus, jeanskjol, vita sandaletter och tre tånaglar rödmålade på varje fot (jag kommer alltid på att jag ska måla naglarna när jag redan knäppt på mig skorna och målar resolut de som sticker ut). Apropå sminkfärger så var kvällens bästa nyhet att jag fått reda på vad den orange färgen i min personliga samling av tre-i topp-läppstiftsfärger heter, etiketten har varit avskavd, men nu har Malin hittat rätt färg åt mig. Evig kärlek till henne. I morgon eftermiddag syns jag med stor säkerhet rafsa runt på NK:s sminkavdelning.

Inga kommentarer: