15 maj 2008

Knäckesnacks


En kompis hade en kollega som undrade varför jag inte hette miss konstiga pålägg på knäckebröd, men nu har jag haft en bra matperiod ganska länge så hon skulle kanske inte hålla med sig själv längre. Så den här är till dig, kompis kollega! Tunt spisbröd med mjuk tofu, ajvar, provensalsk senap och solrosfrön. Och några bitar chokladkaka med fikonfyllning till efterrätt.
Jag hade grön plisserad klänning med rosett framtill men den var så svettig så när jag väl åt satt jag i soffan med bara vitt linne, svarta strumpbyxor och datorn i knät.

3 kommentarer:

Tomten sa...

Ser gott ut! Det är en maträtt som jag skulle klara av att tillaga. Nu kommer Miss Mary och henne bjuder jag på varmkorv med bröd från IKEA. Ha det bra /P

Sara sa...

Var köper du chokladkaka med fikonfylling?

Miss Rotfrukt sa...

Varmkorv med bröd från Ikea, kommer det med en svårtydd hopsättningsbeskrivning? Låter fint.
Chokladen med fikon kommer jag inte ihåg vad den hette - från närmaste mataffär bara - men den var toppen.