12 januari 2010

Bredvid


Hur mycket som än är jobbigt, kallt, trött, stressat, ledset, jobb, måsten, dammråttor, pälsängrar och lika stora påsar under ögonen som de i händerna (vad är det jag bär hela tiden?). Jag är ändå glad varje dag när jag vaknar, och glad varje kväll när jag sommar, för att jag gör det bredvid T. För att vi sitter bredvid varandra och läser ur samma tidning på tunnelbanan. För att jag kan titta en stund på våra tallrikar bredvid varandra, när jag lagt upp ris kokt med fintärnad kålrot, hela beriberi och lökfrön, samt ett curryfräs på potatisskalarhyvlade morotsslingor och lök (både gul och röd!) med en liten gurksallad till. För att vi ofta sitter bredvid varandra om det går när vi äter ute.
Så glad för allt detta, att jag bytte om till tulpanklänning och satte mig mittemot honom. För det tycker jag också om.

Inga kommentarer: